Test Audio-GD 28.38 / Audio-GD Precision 3. Czy warto dzielić?

0
Audio GD pre power zajawka

Nasza ocena

Przedwzmacniacz/DAC Audio-GD 28.289.1
Końcówki mocy/monobloki Audio-GD Precision 38.6
Zestaw pre/power Audio-GD 28.38 / Audio-GD Precision 38.9
Dzielony zestaw pre/power z monoblokami za 8 tys. złotych? Tak, jest taki i w dodatku dobrze gra. Naprawdę świetny jest preamp z DAC o dojrzałym, ciepłym brzmieniu z kapitalnym oddaniem barw. Końcówki nieco oszczędne w nasycenie, ale za to szybkie i dynamiczne. Razem oferują muzykalne ale rozdzielcze i przestrzenne brzmienie.
8.9

Audio-GD Precision 3 grają szybko, z werwą, bardzo zrywnie, atrakcyjnie przekazując skoki dynamiki i atak instrumentów. Pod względem mikrodynamiki i oddania rytmu niczego nie można im zarzucić. Świetnie słucha się na nich perkusyjnych solówek czy popisów basistów, bo mocno zaznaczają kontury dźwięków co z kolei wpływa na wyraźnie akcentowaną rozdzielczość. Końcówki dają więc dobry wgląd w nagranie i łatwość w śledzeniu skomplikowanych aranżacji.

Tonalnie dźwięk z Audio-GD Precision 3 jest neutralny, na pewno brzmi jaśniej niż przedwzmacniacz. Szczególnie słychać to w średnicy, w której nie ma docieplenia czy pogrubienia. Nie ma w niej też za dużo składowych i bogactwa harmonicznych. Podobnie jest w basie – jest on raczej krótki, lekko osuszony. Mój znajomy używa określenia “żylasty bas”, i ono chyba dobrze określa charakter tych monobloków. Leciutko podkreślona jest też góra pasma, ale nie na tyle, aby wpływało to w znaczący sposób na komfort odsłuchu. Przy ocenie tonalności tych wzmacniaczy trzeba jednak pamiętać o ich cenie.

Podobnie zresztą jak w przypadku oddania wybrzmień i aury pogłosowej – Audio GD Precision 3 nie są pod tym względem zbyt wylewne. Dźwięki w zestawieniu z Khozmo czy Wall Audio Opus 88 nie są przesadnie długie, wzmacniacze wygaszają je dość szybko i kontrolują je z całą stanowczością. Aura pogłosowa pozostawiana przez dźwięki też nie jest przesadnie wielka. A te aspekty wpływają też na przestrzeń.

Budowana jest racze na szerokość niż w głąb. Muzyka ma odpowiedni rozmach, choć z powodu lekkiego ograniczenia nasycenia barw brakuje czasami trójwymiarowości muzycznych brył, zawieszenia ich w głębi przestrzennej. Są one dobrze i precyzyjnie rozmieszczone na planie bazy stereo, ale nieco płaskie. Nie brakuje natomiast końcówkom mocy Audio-GD sporej ilości powietrza między dźwiękami, co nieco rekompensuje problemy z głębią.

Końcówki nie mają natomiast problemu z rozdzielczością i detalicznością brzmienia, wszystko jest czytelne i dobrze rozseparowane. Odbywa się to oczywiście nieco kosztem nasycenia i wypełniania, ale w tej cenie nie ma się absolutnie czego czepiać.

Co zatem otrzymamy po połączeniu końcówek Audio-GD Precision 3 i przedwzmacniaczem Audio-GD 28.38? Bardzo dobre brzmienie, któremu moim zdaniem w tym zestawieniu ton nadaje przedwzmacniacz. Nieco suche i mało barwne granie samych końcówek zostaje nasycone barwą, wybrzmieniami i muzyczna tkanką. Wrażenie zrobiła na mnie wiolonczela Yo-Yo Ma. Jego ostatnia płyta z kompozycjami Bacha po wpięciu preampu Audio-GD w miejsce Khozmo zabrzmiała z większą masą i lepszym dociążeniem, z bardziej zaznaczona strukturą dźwięków. Słychać było i pracę smyczka na strunie, i wybrzmienie pudła.

Test wzmacniacza Exposure XM5

Podobnie było z wokalami – Kurt Elling odzyskał jakby część swojego głosu, tę niższą, Marcin Świetlicki proponując “chodźmy do Misia” znów miał ten nieco brudny, papierosowy tembr a Tom Waits chrypiał aż miło. A wszystko odbywało się bez utraty rozdzielczości i z nadal dobrą separacją dźwięków. Równowaga tonalna jest bez zarzutu, znika lekkie wykonturowanie końcówek, choć czuć, że przedwzmacniacz lekko zmniejsza blask sopranów na samym ich szczycie.

W brzmieniu systemu jest nadal bardzo dużo wigoru i dynamiki, którą dają wzmacniacze mocy, dobra jest rytmiczność i oddanie drive`u. Choć trzeba uczciwie powiedzieć, że preamp leciutko wygładza skoki mikrodynamiczne. Nie na tyle jednak, by nagrania The The budziły niedosyt a solówki Neila Pearta z Rush nie podnosiły ciśnienia.

Podsumowanie

Czy warto zainteresować się zestawem pre/power Audio-GD? Jak najbardziej. Zacznijmy od tego, że za mniej więcej 8 tysięcy złotych dostajemy dzielony system z monoblokami, przetwornikiem i wzmacniaczem słuchawkowym, w dodatku zbalansowany i wyposażony w złącz ACSS. Niewiele jest pewnie takich systemów za takie pieniądze. Zestaw broni się brzmieniowo oferując granie zrównoważone, rytmiczne, z niezłą barwa i zachowaną równowagą tonalną. Jest bardzo mocnym konkurentem w starciu ze wzmacniaczami zintegrowanymi za podobne pieniądze, choć wymaga inwestycji w dodatkowe okablowanie.

Moim zdaniem gwiazdą w tym systemie jest przedwzmacniacz Audio-GD 28.38. Kosztuje co prawda najwięcej, ale oferuje naprawdę dojrzałe, wysokiej próby brzmienie, które może konkurować z preampami nawet droższymi od niego. Lekko ocieplone, nasycone, z naprawdę znakomitymi barwami i bardzo płynne. Z niezłą dynamiką i przestrzenią. A na dokładkę mamy naprawdę dobry przetwornik cyfrowo-analogowy i przyzwoity wzmacniacz słuchawkowy. Moja gorąca rekomendacja! Końcówki Audio-GD Precision 3 są niezłe – szczególnie w kontekście naprawdę wręcz śmiesznie niskiej ceny. Niewiele jest tak wykonanych i tak brzmiących monobloków za mniej niż 4 tysiące za parę. A więc nie ma się co czepiać ich niewielkiej barwowej powściągliwości i lekkiego wykonturowania. Za to mamy świetny drive, dynamikę i dużo powietrza w muzyce. Posłuchajcie Audio GD!
Maciej Stempurski, fot. wstereo, Audio-GD

Czytaj także:
Test lampowego wzmacniacza Taga Harmony TTA-1000
Końcówka mocy Pass XA-30.5

System odsłuchowy:
CD: BAT VK D5 SE
Pliki: DigiOne Player, laptop z programem J River
DAC: Matrix Mini-i, LabGruppen IPD 120
Pre: pasywka Khozmo, Wall Audio Opus 88
Wzmacniacze: LabGruppen IPD 120, Cary Audio V12R (z lampami KT120)
Interkonekty: Fadel Art Reference 1, Haiku Audio, XLO Pro, Monkey Cables
Kable głośnikowe: MIT MH 750, Haiku Audio, XLO Pro
Głośniki: ProAc Response SC One, Wigg Art Elodie
Sieciówki: Ansae Muluc i Imix, KBL Sound
Akcesoria: płyty granitowe i podstawki SoundCare SuperSpikes
Pokój zaadaptowany akustycznie

Audio-GD 28.38 – przedwzmacniacz z DAC i wzmacniaczem słuchawkowym
Audio-GD Precision 3 – końcówki mocy/monobloki
Ceny:
Audio-GD 28.38 – 4190 zł
Audio-GD Precision 3 – 1890/sztuka
Dystrybucja – 4HiFi

Dane techniczne producenta:
Audio-GD Precision 3
Stosunek S / N – > 115dB
THD – < 0.0015 %
Moc wyjściowa (głośniki) – 70W @ 8ohm
Moc wyjściowa wzmacniacza słuchawkowego – 15W @ 40 ohm
Parametry wejść -1,5 V RMS @ RCA, 2mA RMS @ ACSS
Impedancja wejściowa – 47K ohm @ RCA, 10 ohm @ ACSS
Pasmo przenoszenia – 20Hz – 50KHz ( – 0.5DB )
Przesłuch między kanałowy – >-100dB
Różnica wzmocnienia kanałów – <0.05 dB
Wymiary
240MM (W) * 360MM(D) * 80MM (H)

Audio-GD 28.28
S/N Ratio – >120DB
Współczynnik zawartości harmonicznych (THD) – <0.001% (0DBV output level ,SPDIF input ), <0.0005% (0DBV output level ,XLR input )
Oporność wyjścia – 2 ohm
Napięcie sygnału wyjściowego – Wyjście słuchawkowe : 19V RMS (zbalansowane XLR , max)
Wyjście symetryczne z regulowanym wzmocnieniem (XLR) : 10V RMS (max)
Wyjście asymetryczne z regulowanym wzmocnieniem (RCA) : 5V RMS (max)
ACSS: 2MA+2MA
Wejścia cyfrowe
0.5 Vp-p(75 Ohms, Coaxial)
19 dBm (Optical)
USB1.1 ,USB2.0 (Full Speed, Class2)
Wejścia analogowe
0.7V RMS do 5V RMS (RCA)
0.7V RMS do 10V RMS (XLR)
Pasmo przenoszenia – 20Hz – 20KHz (<-0.05DB)
Próbkowanie – USB:
PCM 16/24/32bit – 44.1 kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz, 192kHz, 352.8kHz, 384kHz
DSD/DXD
Coaxial: 16/24bit – 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz, 192kHz
Optical: 16/24bit – 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz
Wymiary
W240 X L360 X H80 ( aluminium )

1 2 3

Brak komentarzy