Nowy, mały i dzielony. Wzmacniacz Exposure XM7 i XM9

0
Exposure XM zajawka

NOWOŚCI / Exposure – specjalista od klasycznego stereo – wprowadza dwa nowe urządzenia. Jest to przedwzmacniacz liniowy XM7 i monofoniczne końcówki mocy XM9. Mogą pracować w zestawie jako dzielony wzmacniacz pre-power, albo z innymi komponentami. Preamp posiada też funkcję DAC-a.

Oba nowe komponenty należą do serii XM, w której są już wzmacniacz zintegrowany XM5 i przedwzmacniacz gramofonowy XM3. Ta linia charakteryzują się między innymi mniejszą od tradycyjnych klocków audio obudową – ich szerokość to zaledwie niespełna 22 cm. Są to jednak pełnowartościowe urządzenia zamknięte w mniejszych skrzynkach. Takie lifestylowe serie robi coraz więcej producentów. Obudowy Exposure XM7 i XM9 zbudowane są z wysokiej jakości stali niemagnetycznej, przednie panele wykonano z aluminium. Urządzenia będą do kupienia w Polsce w październiku.

Przedwzmacniacz Exposure XM7 jest bardzo bogato wyposażony. Ma dwie pary wejść liniowych (AUX 1 – wejście AV ze stałym poziomem o czułości 450mV i wejście AUX 2 o czułości 350mV) oraz dwie pary wyjść liniowych, można więc skorzystać z bi-ampingu lub napędzić nim subwoofer. Ale to nie wszystko. Jest także przedwzmacniaczem gramofonowym dla wkładek MM (czułość 2,5 mV) i wyjście słuchawkowe.

Exposure XM 7

Preamp może pracować także jako DAC, przewidziano aż pięć wejść cyfrowych: dwa SPDIF w standardzie BNC, dwa optyczne TOSLINK i jedno USB klasy 2 z możliwością obsługi sygnałów PCM oraz DSD. Nowy Exposure ma więc wiele funkcjonalności i może stać się centrum domowej rozrywki.

Exposure XM7 2

Przedwzmacniacz Exposure XM7 jest napędzany dużym transformatorem toroidalnym o mocy 200 VA, znalazły się w nim wysokiej jakości elementy pasywne w ścieżce sygnału i w pełni dyskretny, tranzystorowy stopień wyjściowy w czystej klasie A. Wejścia liniowe załączane przekaźnikami wysokiej klasy. W komplecie jest pilot zdalnego sterowania. Urządzenia można zamawiać w kolorze czarnym lub tytanowym.

Monobloki Exposure XM9 zamknięte są w podobnych obudowach, w każdym z nich pracuje – podobnie jak w preampie – 200 VA transformator toroidalny. Każda końcówka ma moc 80 W przy obciążeniu 8 omów, wyposażono ją w zbalansowane lub niezbalansowane wejścia sygnałowe w standardzie XLR oraz RCA. Podwójne wyjścia głośnikowe w standardzie BFA

XM9-hi-Exposure XM9

Co w środku? Wysokiej jakości elementy pasywne w ścieżce sygnału, układy kaskadowe wykorzystane do poprawy wydajności zasilacza, bipolarne tranzystory Toshiba cechujące się niebywałą dynamiki i wydajnością. Elektroniczny układ monitorujący pracę wzmacniacza zabezpiecza stopień końcówki mocy przed zwarciem, przeciążeniem oraz składową stałą na wejściach sygnałowych.

Exposure XM9 2

Exposure to znana brytyjska firma specjalizująca się w sprzęcie audio przystępnym cenowo, ale oferującym bardzo dobre brzmienie. Powstała jeszcze w czasach „złotej ery brytyjskiego hi-fi”, założył ją John Farlowe w 1974 roku. Firma chwali się, że odsłuchach towarzyszących projektowaniu ich urządzeń brali udział słynni muzycy, miedzy innymi z grupy Pink Floyd czy David Bowie. Sprzęt Exposure słynie z doskonałego oddania rytmu i ekspresyjnego grania.

Czytaj także:

Test polskiego przedwzmacniacza Audiomatus TP 02

Wzmacniacz zintegrowany Haiku Audio SOL III

——————————————————————————————————————————————-

Exposure XM7 – przedwzmacniacz z DAC
Exposure XM9 – monobloki
Dystrybucja: Trimex
Ceny:
Exposure XM7: 6490 zł
Exposure XM9: 6990 (za parę monobloków)

Dane techniczne:
Exposure XM7
Wejście AV ze stały poziomem: czułość 450mV przy 1KHz, stosunek sygnału do szumów > 95dB
Wejście AUX / PHONO dla wkładek MM: czułość 2,5 mV przy 1KHz, , stosunek sygnału do szumów > 73dB
Pasmo przenoszenia: +/- 0.5dB 50Hz-20KHz.
Wejście liniowe AUX 2: czułość 350mV przy 1KHz. Wzmocnienie wyjścia x3.75 + 11.5dB
Całkowite zniekształcenie harmoniczne: <0,005 przy 1KHz i napięciu sygnału 1.3V RMS
Pasmo przenoszenia: 20Hz – 20kHz +/- 0.5dB
Stosunek sygnału do szumów przy napięciu sygnału 1.3V: > 92dB przy 1KHz.
Separacja kanałów przy 20KHz:> 60dB
Wejścia SPDIF w standardzie BNC oraz optyczne TOSLINK: głębia bitowa do 24 Bitów.
Częstotliwości próbkowania sygnałów PCM w zakresie do 32KHz do 192KHz
Całkowite zniekształcenie harmoniczne: <0,005% przy 1KHz i napięciu sygnału 1,3 V RMS
Stosunek sygnału do szumów przy napięciu sygnału 1,3 V RMS i 1KHz:> 98dB
Wejście USB klasy 2:  głębia bitowa do 24 Bit przy częstotliwości próbkowania sygnałów PCM w zakresie do 44.1KHz do 192KHz. Sygnały DSD ( Direct Stream Digital) do DSD x64 (DoP) – 2,8224 MHz.
Wyjście słuchawkowe: impedancja wyjściowa: 10 Ohm.
Maksymalny poziom wyjściowy na 33 Ohm: 1KHz i 0,1% THD: 5V RMS
Całkowite zniekształcenie harmoniczne: przy napięciu sygnału 2V i 1KHz: <0.03%
Maksymalny poziom na 330 Ohm: 1KHz i 0,1% THD: 8V RMS
Całkowite zniekształcenia harmoniczne przy napięciu sygnału 2V i 1KHz: <0.01%
Zużycie energii: <25W
Wymiary (SxWxG): 218mm x 89mm x 363mm (razem z pokrętłem)
Waga netto: 5 kg
Waga brutto: 6 kg

Exposure XM9
Moc wyjściowa (1KHz): 80 W na kanał przy obciążeniu 8 omów
Całkowite zniekształcenie harmoniczne przy 1KHz oraz mocy znamionowej: <0.005%
Pasmo przenoszenia: 20Hz – 20kHz +/- 0.5dB
Czułość wejściowa dla wejścia niezbalansowanego przy 1kHz oraz mocy znamionowej: 1,6V RMS
Wzmocnienie: wejście niesymetryczne: 24dB przy 1kHz.
Impedancja wejściowa dla wejścia niesymetrycznego: > 77K omów
Stosunek sygnału do szumów dla wejścia niesymetrycznego przy 1KHz i mocy znamionowej:> 95dB
Napięcie zasilania: 110 / 120V lub 220 / 240V @ 50 / 60Hz (ustawione fabrycznie)
Zużycie energii: 200W
Wymiary (SxWxG): 218mm x 89mm x 363mm
Waga netto: 5 kg
Waga brutto: 6 kg

Brak komentarzy

Ale grają naprawdę sporym dźwiękiem (fot. wstereo.pl)

Małe, ale szalone

TEST / RLS CALLISTO / Niewielkie polskie monitorki z wielkim sercem do grania. Niedrogie.  Test RLS Callisto IV.