NOWOŚCI / Francuska marka Elipson – jedna z najstarszych europejskich firm audio – wprowadza na rynek świeży model ze swojej charakterystycznej serii Heritage. To najmniejszy monitor Heritage XLS 7 inspirowany stylem vintage. Kolumny wyglądają jak klasyczne podstawkowce, bardzo atrakcyjnie je wyceniono.
Elipson to historia dźwięku i jedna z legend francuskiej elektroakustyki lat 60. i 70. XX wieku. Firma jest pionierem w dziedzinie łączenia technologii urządzeń audio z pięknym designem.
Elipson Heritage – inspirowane tradycją
Elipson ma w ofercie bardzo różne urządzenia – od gramofonów, przez wzmacniacze, głośniki instalacyjne i designerskie, po kolumny o charakterze audiofilskim. Wśród tych ostatnich jest seria Heritage inspirowana kolumnami vintage z lat 70. Niedawno wprowadzono nowy model z tej serii Heritage XLS 7.
Wyróżnia się na tle pozostałych głośników w kolekcji mniejszymi rozmiarami, ma wysokość 38 cm, a więc można go zaliczyć do kategorii minimonitorów. To dość klasyczna, dwudrożna konstrukcja z portem bas refleks umieszczony z przodu, na wysokości głośnika wysokotonowego. Monitor wyposażony został w 6,5-calowy przetwornik średniotonowy z masy celulozowej i 0,8-calowy przetwornik wysokotonowy z jedwabną kopułką oraz wytłumioną tylną komorą. Na przedniej ściance znalazł się też potencjometr pozwalający na dostrojenie wysokich tonów.
Elipson Heritage XLS 7 jest uzupełnieniem serii, w której wcześniej były już dwa, większe modele monitorów: Heritage XLS 11 i XLS 15. Obie kolumny to konstrukcje trójdrożne, ale oparte na podobnej koncepcji technicznej i projektowej.
Elipson – marka z tradycją
Utworzona w 1938 roku firma Multi-moteur w 1951 roku przeobraziła się pod kierunkiem Josepha Léona w Elipson. Początkowo była to marka ukierunkowana na użytkowników profesjonalnych, później jednak Elipson rozszerzył działalność o wiele ważnych i innowacyjnych projektów.
Elipson otworzył się na nowe obszary i starał się wprowadzić tę samą estetykę i technologiczną doskonałość do głośników przeznaczonych dla szerszej publiczności. To był początek przygody tworzenia głośników w kształcie kuli, które przyniosły firmie ogromny sukces. Wybór naturalnego kształtu kuli stał się z upływem czasu podstawowym i charakterystycznym rozwiązaniem marki. Dzięki futurystycznemu i jednocześnie uroczemu wzornictwu, głośniki stały się również symbolem francuskiego stylu w architekturze wnętrz lat 60. i 70. XX wieku.
W 2008 roku młody przedsiębiorca Philippe Carré kupił firmę. Chciał ożywić awangardowy projekt i perfekcję dźwięku składającą się na sukces Elipsona. W 2009 roku zwrócił się do projektanta Jean-Yvesa Le Porchera, aby dołączył do zespołu jako dyrektor kreatywny. Wspólnie stworzyli nową kolekcję, która przywróciła świetność produktom Elipsona.
Brak komentarzy