9

Egg-Shell / hORNS / Audiomica Laboratory. Sprzęt biało-czerwony

0
1496248234163727

Nasza ocena

System9
Długie wybrzmienia, sporo harmonicznych, bogactwo składowych, lekkie ocieplenie – słowem: muzykalność. Tak gra system złożony ze wzmacniacza Egg-Shell, kolumn hORNS Aria 1 i okablowany przewodami Audiomica Laboratory Red Series Reference
9

Tyle o brzmieniu całego systemu dostarczonego przez Polski Klaster Audio. Poza wzmacniaczem nie robiłem testów poszczególnych elementów, ale nie odmówiłem sobie przyjemności posłuchania ich w systemie odniesienia. I jak wypadły kable Audiomica, kolumny hORNS i wzmacniacz Egg Shell? W jaki sposób mogły wpłynąć na brzmienie całości?

Egg Shell Prestige 12WKT. Najmniej napiszę o polskim lampowcu, ponieważ za jakiś czas opublikujemy jego osobny, pełny test. Ale na kilka rzeczy warto zwrócić uwagę – wzmacniacz jest bardzo cichy, nie ma znanych z niektórych lampowców brumu transformatorów czy szumu i zakłóceń pochodzących z lamp. Egg Shell pracuje w klasie A i ma nominalnie 12 W mocy.

Obawiacie się więc zbytniego ocieplenia i kłopotów z wysterowaniem kolumn? Jesteście w błędzie. Swoją A-klasowość wzmacniacz zaznacza w dość ograniczony sposób. To wynika chyba z zastosowania lamp mocy KT 88, które brzmią przejrzyście i neutralnie. I właśnie tę neutralność i przejrzystość z nutką ocieplenia wnosi do systemu.

hORNS Aria I. Widzicie tubę przy głośniku wysokotonowym i od razu pojawia się skojarzenie: będzie jasno, może nawet ostro czy krzykliwie, z uwypukloną górą. Nic z tych rzeczy, bo tuba w tych kolumnach jest świetnie zestrojona z resztą pasma, a szczególne z ciepłą, wypełnioną średnicą. Sopranów jest sporo, są podane mocno, ale nie ma w nich nic z natarczywości czy „pornograficzności”. Wysokie tony są rozdzielcze, świetnie różnicowane, sypkie i długo wybrzmiewają nadając muzyce rozmachu. Świetna robota!

Polski Klaster Audio 21

Niecodzienny pilot do wzmacniacza Egg-Shell Prestige 12WKT

Średnica i bas są nasycone, lekko ocieplone (szczególne dół pasma) i bogate w składowe, co nadaje brzmieniu hORNS-ów namacalności, szczególnie wokale są bardzo obecne i wciągające. Jednocześnie ocieplenie nie wpływa na obniżenie rozdzielczości brzmienia. Bardzo dobra przestrzeń z rewelacyjnie zaznaczonymi wysokościami instrumentów i bardzo przekonującą sceną.

Jeśli chodzi o dynamikę i szybkość, to Arie 1 wypadają nieźle. Nie są może tak szybkie jak moje monitory Pro Ac Response 1 SC, ale chyba lepiej podają rytm niż na przykład testowane Audio Academy Hyperion. Skalą dźwięku przypominają raczej duże monitory niż podłogówki, ale i pod tym względem nie można im wiele zarzucić. Spokojnie posłuchamy na nich rocka czy symfoniki.

Kable Audiomica Laboratory. Interkonekt Rhod Reference wydaje się z całego setu kabli najbardziej neutralny barwowo, niczego nie ociepla, nie dociąża, nie pompuje. Jego cechy to szybkość, przejrzystość, dźwięczność, nadaje muzyce lekkości i powietrza. Bardzo dobrze podkreśla kontury dźwięków, ma dobrą rozdzielczość. Moim zdaniem idealnie nadaje się do ciemnych, gęstych systemów.

DAC Taga Harmony. Test

Przewody głośnikowe Dolomit wydają się odrobinę bardziej dociążone niż interkonekt, nieco cieplejsze. Ich równowaga tonalna jest trochę przesunięta nie tyle w dół, ile na średnicę. W pierwszej chwili po wpięciu w system ma się nawet wrażenie, że brzmienie jest za ciężkie, ale po chwili wszystko staje się jasne. Średnie tony są gęściejsze i substancjonalne, ale góra nadal jest dźwięczna i napowietrzona, bas pozostaje kontrolowany. Dźwięk, mimo że cięższy, pozostaje czytelny, konturowy.

Najmniej podobały mi się w tym systemie obie sieciówki Jasper. Jedna była w wersji bez filtra, druga z filtracją – różniły się odrobinę sposobem muzycznej prezentacji, ale ich charakter pozostał podobny. Nadawały brzmieniu nieco ciemnego, dociążonego charakteru lekko podkreślając bas. Dzięki nim muzyka zyskiwała na potędze, miała większy rozmach, ale jednocześnie traciła na szybkości i żywości. Nie chodzi o zmulenie czy brak przejrzystości, ale o lekkie otłuszczenie dźwięku i zmniejszenie werwy, z jaką gra system z tymi kablami. Moim zdaniem idealnie nadaje się do jasnych, za lekko i natarczywie grających urządzeń.
Maciej Stempurski, fot.wstereo.pl

Czytaj także:

Test przedwzmacniacza Audiomatus TP 02

Polskie monitory RLS. Testy

System odniesienia:
CD: BAT VK D5 SE
DAC: Matrix Mini-i + Laptop z programem J River + odtwarzacz DVD Yamaha i BR Sharp, LabGruppen IPD 120
Pre: pasywka Khozmo
Wzmacniacze: LabGruppen IPD 120, Cary Audio V12R (z lampami KT120), Haiku Audio Sol
Interkonekty: Fadel Art Reference 1, Haiku Audio, Mogami N III, DIY Arek 45, Siltech G5
Kable głośnikowe: MIT MH 750, Haiku Audio
Sieciówki: Ansae Muluc i Imix, KBL Sound
Akcesoria: płyty granitowe i podstawki SoundCare SuperSpikes
Pokój zaadaptowany akustycznie

Polski Klaster Audio – system
Egg-Shell Prestige 12WKT – wzmacniacz lampowy. Cena: 12 990 zł
hORNS Aria 1 – kolumny podłogowe. Cena: 10 000 zł
Audiomica Laboratory – kable z Red Series Reference
Jasper – sieciówka bez filtra. Cena: 1 750 zł (filtr + 500 zł)
Rhod – interkonekt RCA z filtrem. Cena: 2 380 zł
Dolomit – kable głośnikowe 2x 2,5 metra. Cena: 1 590 zł

1 2 3

Brak komentarzy